0546 480 180

Wat te doen bij autoschade?

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een paaltje geraakt? Steen op de voorruit? Misschien heeft u een aanrijding gehad of is uw auto gestolen? Meld uw schade dan direct bij Stopel Verzekeringen en onze schaderegelaars nemen binnen 24 uur uw schade in behandeling.

U meldt uw schade eenvoudig middels het insturen van het door u zo volledig mogelijk ingevulde en ondertekende aanrijdingsformulier (voor- en achterzijde) naar schade@stopel.nl.

U vind het schadeformulier hier: Europees Autoschadeformulier.

Neemt u gerust telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 0546 – 480 180. Wij staan u graag te woord en dragen zorg voor een zo spoedig mogelijke schadeafwikkeling.

Wat is er nodig om uw schade soepel af te handelen?

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben wij een aantal zaken nodig van u. Hierin begeleiden wij u nauwkeurig.

Er dient altijd een volledig ingevuld en ondertekend aanrijdingsformulier aangeleverd te worden. Let goed op dat de achterzijde van het formulier ook volledig ingevuld en ondertekend is.

Indien er sprake is van diefstal, inbraak, vandalisme of aanrijding met een onbekende tegenpartij dient er naast het aanrijdingsformulier een proces verbaal aangeleverd te worden.

Volledig ingevuld aanrijdingsformulier? Dit bevordert een spoedige schadeafwikkeling.

Zorgt u ervoor dat onderstaande gegevens te allen tijde zijn ingevuld:

  • Schadedatum, tijdstip en plaats ongeval
  • Rijbewijsgegevens, NAW-gegevens en geboortedatum van de bestuurder
  • Uw IBAN-nummer
  • Omstandigheden tijdens voorval
  • Eventuele casco schade geschat schadebedrag inclusief NAW-gegevens en telefoonnummer van de reparateur
  • Volledige naam- en adresgegevens van de getuigen
  • Foto’s van de schade

 

Schadegarant – Reparatie binnen schadeherstelnetwerk van verzekeraars

Schadeherstel door een aangesloten reparateur heeft vaak de volgende voordelen:

  • De auto wordt gratis opgehaald en teruggebracht
  • Gratis vervangende auto van de reparateur gedurende de herstelperiode
  • Uitsluitend gebruik van originele onderdelen
  • Vier jaar garantie
  • Insturen of voorschieten van reparatienota niet nodig
  • Korte doorlooptijd: uw verzekeraar betaalt direct aan de reparateur

U vindt een aangesloten reparateur bijvoorbeeld via www.schadegarant.nl of u kunt ons bellen om de dichtstbijzijnde hersteller te vinden. Kiest u voor een reparateur die niet is aangesloten bij het netwerk van schadegarantherstelbedrijven? Dan ontvangen wij graag een gespecificeerde voorcalculatie en duidelijke foto’s van de schade.

Deze kunt u mailen naar schade@stopel.nl onder vermelding van ons schadenummer. Uw verzekeraar zal beoordelen of het inschakelen van een onafhankelijk expert noodzakelijk is.

Waarborgfonds voor het Motorverkeer

Het Waarborgfonds is er voor iedereen die door een motorvoertuig schade heeft geleden en met die schade niet terecht kan bij de eigen verzekeraar. Bijvoorbeeld als de veroorzaker is doorgereden, niet verzekerd is of reed in een gestolen motorvoertuig.

Indien uw voertuig volledig casco verzekerd is, zal nadat de schade uitkering aan u of uw reparateur is verricht, uw verzekeraar zorg dragen voor verhaal op het Waarborgfonds. U kunt op de site van het Waarborgfonds checken of uw schade in aanmerking komt bij het Waarborgfonds.

Indien er sprake is van het Waarborgfonds dienen de benodigde formulieren volledig ingevuld bij ons aangeleverd te worden.

U kunt de formulieren terugvinden op de site van het Waarborgfonds Motorverkeer.

Eigen risico

Bij een schade is het goed mogelijk dat er een eigen risico van toepassing is. Ook kan het zijn dat er een verhoogd of afwijkend eigen risico aanwezig is. Deze kunt u terugvinden in de van toepassing zijnde polisvoorwaarden. Natuurlijk kunnen wij u hierbij ook helpen.

Ruitschade

Voor schadeherstel aan uw autoruit kunt u terecht bij diverse partijen:

Op uw groene kaart kunt u de informatie hiervoor terugvinden.

Telefoonnummers hulpdiensten

Bij noodgevallen is het noodzakelijk om altijd direct contact op te nemen met de hulpdienst. Zij helpen u bij noodsituaties en bij het slepen van de auto bij pech.

Voor verzekeraars is het veelal een verplichting om direct te schakelen met de hulpdienst om mogelijke grotere schade te kunnen beperken.

Allianz – Allianz Personen en voertuighulp – 020 – 592 92 92
Allianz – Allianz NL Hulpdienst – 020 – 592 91 18
Achmea – Eurocross Assistance – 071 – 364 62 00
ASR – ASR Alarmcentrale – 030 – 256 77 77
ASR (voorheen Europeesche) – Europeesche Hulplijn – 020 – 651 57 77
Bovemij – VHD Alarmcentrale – 0570 – 783 100
De Goudse – Alarmcentrale Verkeer – 070 – 314 56 70
MS Amlin – MS Amlin Alarmservice – 020 – 651 5989
Nationale Nederlanden – NN Alarmcentrale – 026 – 400 23 90
Unigarant – Hulpverlening bij ongeval in Nederland (Motor, Camper, Oldtimer. Auto/Motor) – 0592 – 390 545
Hulpverlening bij ongeval in het buitenland (Motor, Camper, Oldtimer,
Auto/Motor) – 070 – 314 51 50
Alarmcentrale Brommobiel hulpverlening binnenland – 088 – 269 27 77
Alarmcentrale Brommobiel hulpverlening buitenland – 0592 – 390 445
Pechhulp Fiets/Bromfiets – 088 – 299 33 88
De Zeeuwse – De Zeeuwse Alarmcentrale – 070 – 314 50 64
TVM Verzekeringen – TVM Assistance – 0528 – 292 911

Vragen?

Wij staan graag voor u klaar! Bel naar 0546 – 480 180 of mail naar schade@stopel.nl.

Meer artikelen

Contactformulier